اهداف کلینیک مشاوره
مدیریت آموزش و پژوهش شرکت مشاوره مدیریت پردازش بنیان شهر
ارائهدهنده خدمات مشاوره در حوزه مدیریت و سازمان
معرفی شرکت:
بدلیل ماهیت عصری که در آن به سر می بریم و افزایش سطح رقابت پذیری محصولات و خدمات شرکت ها، یادگیری مهم ترین راه بهبود عملکرد در درازمدت است. بنابراین، مدیران و کارکنان باید همواره در حال یادگیری بوده و مهارت های جدید کسب نمایند، چرا که قدرت هر سازمان متناسب با میزان آموزش دائمی مدیران و کارکنان آن شکل می گیرد. بدین منظور، مرکز مشاوره آموزشی پردازش بنیان شهر با بهره گیری مستمر از تجارب، دانش و تخصص متخصصان و مشاوران، اساتید دانشگاه ها و مهندسین زبده، آمادگی کامل نسبت به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی داشته و سعی در گسترش فعالیت های خود در این زمینه دارد.
شرکت پردازش بنیان شهر با اتکاء بر دانش و تجربیات چندین ساله در زمینه بهبود بهره وری سازمانی، و نیز کادر مجرب خود، خدمات آموزشی و مشاوره ای را با هدف بسط و گسترش دانش فنی مرتبط با فعالیت های تخصصی ارائه می دهد. دانش، تجربه، مهارت و همکاری مستمر و موثر با سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و نیز کیفیت ارائه خدمات، از ویژگی های بارز این مجموعه می باشد.
شرکت پردازش بنیان شهر در سال 97 به عنوان مرکز آموزشی نمونه استانی از طرف اداره کل استاندارد استان سمنان و نیز استانداری سمنان در شاخصهای ارزیابی در حوزه آموزش و فناوری انتخاب گردید و مورد تجلیل استاندار و مدیر کل استاندارد قرار گرفت.
این شرکت مشاور توانسته در خلال سنوات گذشته حضور موفق و مؤثری را در سازمانهای مختلف اعم از دولتی، خصوصی و نیمهدولتی تجربه نماید. همکاران و همراهان این شرکت، عموماً دارای تجربیات بیش از 2 دهه در عرصه مدیریت و سازمان در کارنامه خود هستند و از طرفی طی 15 سال گذشته در موضوع محوری تعالی سازمانی EFQM با دبیرخانههای مختلف در سطوح ملی و بخشی همکاری نزدیک داشته و دارند.
از دیگر موفقیت های این آکادمی احیای مرکز آموزش بازرگانی در استان سمنان را پس از 10 سال متوالی می توان نام برد.
مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال 1374 با هدف ارائه خدمات آموزشی حوزه بازرگانی و کسب و کار، ذیل موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ایجاد گردیده است و هم اکنون در بستر 36 نمایندگی فعال در سطح کشور و با برخورداری از بیش از 50،000 متر فضای آموزشی مجهز، بیش از 230 نفر کارشناس حرفهای آموزش، بیش از 830 نفر مدرس دورههای مهارتی حوزه بازرگانی و کسب و کار و 10 واحد علمی کاربردی بازرگانی در کشور به عنوان مرجع اصلی آموزش های مهارتی حوزه کسب و کار قلمداد میگردد.
این مرکز ضمن ارائه خدمات آموزشی و مشاورهای در حوزههای گوناگون کسب و کار، از مجوزهای آموزشی دیگری نظیر مجوز بورس از سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایمنی و بهداشت کار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وکارگزاری آموزش و مشاوره شرکتهای دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برخوردار میباشد.
ارائه خدمات آموزشی در قالبهای گوناگون اعم از دورهها و کارگاههای آموزشی، تورهای آموزشی، سمینار، همایش و آموزشهای مجازی از دیگر مزیت های این مرکز به شمار می رود.
همچنین نظر به زیرساخت کم نظیر آموزشی این مرکز در سراسر کشور به عنوان یک مرکز آموزشی ملی برخی از پروژههای ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مرکز واگذار گردیده است که اهم آن را میتوان آموزش کاربران خصوصی و دولتی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، آموزش کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت، آموزش کارشناسان و سردفتران دفاتر اسناد رسمی کشور، ارائه خدمات صدور و ابطال گواهی امضای الکترونیکی، ارائه خدمات ثبت نام سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کل کشور را می توان نام برد.
اعتقاد آکادمی شهر، عدم انجام کار تکراری و کلیشهای برای سازمانها بر مدار «زمینهسازی دانش کاربردی» و «رویکرد دانش بنیانی» است. اقداماتی که بتواند مسئلهای را حل کند و راهی را بگشاید.
چارچوب فکری آکادمی شهر در موضوع نظامهای مدیریت و مشاوره مدیریت در کشور:
متأسفانه در کشور ما، هنوز «مدیریت» بهعنوان یک حرفه مانند وکالت، پزشکی، قضاوت، روانشناسی، خلبانی و … شناخته نشده است و لذا این صنف، متولی خاص هم ندارد. بهتبع این موضوع «مشاوره مدیریت» نیز بهنوعی غربت دچار شده و هنوز بهعنوان حرفه شناخته نشده و دارای یک نهاد متولی خاص نیست. به تعبیری همانگونه که ورود هر فردی به حوزه مدیریت، مجاز تلقی میشود، ورود به حوزه مشاوره مدیریت هم تابع قانون و الزام خاصی نیست. به نظر میرسد افراد حقیقی و حقوقی در فضای ارائه خدمات مدیریتی به سازمانها میتوانند در چند قالب ظاهر شوند:
- پیمانکار مدیریت
- مدرس مدیریت
- مشاور مدیریت
- مربی مدیریت
اگرچه ممکن است در فضای امروزی کشور، شرکتهای مشاوره مدیریت هر 4 قالب فوق را تحت عنوان کلی «مشاوره مدیریت» تلقی و اجرایی نمایند ولی تفاوت این 4 قالب در عمق، اجرا و شخص ارائهکننده کاملاً بدیهی و متفاوت است بهگونهای که حرکت از قالب 1 به سمت 4 الزاماتی مانند تجربه، مهارت، سوابق و ویژگیهای شخصیتی را در کنار دانش تخصصی اجبار مینماید. یکی از مشکلات موجود در عرصه سازمانهای امروز کشور، مشاور زدگی و آموزش زدگی ناشی از عدم تفکیک درست این 4 محور و عدم توجه به ویژگیهای لازم برای ارائهکننده هر قالب است.
رویکرد آکادمی شهر، تمرکز بیشتر بر قالبهای دو تا چهار است اگرچه هر قالب در جایگاه خود دارای ارزش و اصالت ذاتی است.
مزیتهای رقابتی و شایستگیهای محوری آکادمی شهر:
هماکنون انواع شرکتهای بزرگ و کوچک در فضای ارائه خدمات مشاوره مدیریتی و سازمانی در کشور فعالیت دارند. در حال حاضر برخی از این شرکتها رو به رشد و برخی رو به افولاند؛ بههرحال، گذاری بر سابقه، توان فعلی و افق پیش روی آکادمی شهر برخی شایستگیها و مزیتهای رقابتی را در آن نشان میدهند. این موارد را میتوان به شرح زیر برشمرد:
- آشنایی مناسب با مسئلههای کلیدی کشور
- تجربه مدیریتی اعضای گروه در صنایع پیشرو و بزرگ
- آشنایی مناسب با جغرافیای اقتصادی و اجتماعی کشور
- دارای تفکرات بنیادین در حوزههای مشاوره مدیریت
- دارای گروههای کاری و تخصصی سطحبندی شده و موضوعی
- تجربه حضور و ارائه مشاوره در نظامهای هلدینگی بزرگ کشور
- دارای دیدگاه و دغدغه بهبود در سطوح ملی مدیریتی و مشاوره مدیریت
- تجربه مشاوره اختصاصی به مدیران ارشد و اعضای هیئتمدیره سازمانها
- تجربه اعضای گروه در همکاری با مشاوران خارجی و بازدیدهای مکرر از صنایع بینالمللی در سایر کشورها
سرفصلهای کاری شرکت پردازش بنیان شهر در موضوع مشاوره و استقرار:
- عارضهیابی و تحلیل عملکرد سازمانی با رویکرد سریع و عمیق
- طراحی و استقرار نظام جامع تعالی سازمانی EFQM
- ارزیابی و توسعه فرهنگ سازمانی
- طراحی و استقرار نظام مدیریت تغییر
- بازبینی و توسعه سبک رهبری
- طراحی و استقرار نظام خلق استراتژی (Strategy Development)
- طراحی و استقرار نظام جاریسازی استراتژی و برنامهریزی عملیاتی (Strategy Deployment)
- استقرار داشبورد مدیریتی مبتنی بر سیستمهای اطلاعاتی موجود در سازمان (Business Intelligence)
- مدیریت ریسک بر اساس مندرجات و مفاد استاندارد ISO31000
- طراحی و استقرار نظام مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO9001
- طراحی و استقرار کانونهای ارزیابی مدیران و کارکنان
- طراحی و استقرار مدل شایستگی
- طراحی و استقرار نظام توسعه و توانمندسازی مدیران و کارکنان با رویکرد نوین در یادگیری
- طراحی و استقرار نظام تعالی منابع انسانی
- ارزیابی و عارضهیابی سریع حوزه منابع انسانی سازمان
- طراحی و استقرار سیستمهای اجرائی تولید (Manufacturing Execution Systems)
- بازساماندهی و توسعه نظام کارتیمی
- تصویرسازی ذهنی فردی و سازمانی
- طراحی و اجرای کلینیک مشاوره فردی و خانوادگی در سازمان
- طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش (Knowledge Management)
- ارائه مشاوره در زمینه شتاب دهندگی (Start Up)
سرفصلهای کاری شرکت پردازش بنیان شهر در موضوع آموزش:
آکادمی شهر در حوزه آموزش، نسبت به طراحی و اجرای کارگاههای کاربردی توسط مدرسین صاحب سبک و تجربه برای مدیران و کارکنان سازمانها اقدام مینماید. رویکرد آکادمی شهر در این محور، پرهیز از تعریف و اجرای دورههای عمومی، تکراری و غیرکاربردی است. امروزه سازمانهای کشور از آموزشهای غیر مؤثر و غیر هدفمند که منجر به ایجاد مهارت نمیشوند رنج میبرند و سعی ما حرکت در مسیری نو برای رفع این نقیصه است. موارد زیر پایه و اساس تعدادی از کارگاههای طراحیشده را با سوابق اجرای موفق نشان میدهد که در محل آکادمی شهر و یا در سازمان متقاضی قابلیت اجرا دارند:
- نقش سرمایههای فرهنگی، اجتماعی، انسانی و سازمانی در مسیر توسعه
- نظم ذهنی در فرا گرد فیزیولوژیکی و رفتاری
- تصویر ذهنی سازمانی
- مدیریت بر مبنای ارزش
- تدوین و جاریسازی استراتژی
- تغییر و تحول در حوزه فرد و سازمان
- روشها و رویکردهای تدوین استراتژی منابع انسانی
- مفاهیم و روشهای چابک سازی سازمانی
- برنامهریزی توسعه فردی
- تعالی سازمانی به زبان ساده (EFQM)
- آشنایی با رویکرد هوش سازمانی در فضای BI در مسیر پایش راهبردها
- اصول و مهارتهای سرپرستی و هدایت) تمرین و مربیگری(
- مدیریت استعدادها و پرورش مدیران در سازمانهای استعدادگرا
- مدل شایستگی سازمانی
- مدیریت استرس ویژه مدیران ارشد
عناوین و سرفصل این کارگاهها بهطور مرتب در حال بروز رسانی و همراستاسازی با تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و مقتضیات سازمانها هستند.
خدمات ابتکاری در حوزه مشاوره مدیریت:
-1 کلینیک کارآفرینی:
اقتصاد و اشتغال در جامعه امروز ما نیازمند و مرهون کارآفرینی و کارآفرینان است. اصولاً در جامعه توسعهیافته کارآفرین دارای ارزش ذاتی و احترام اجتماعی است؛ اما از کجا باید شروع کرد؟ این پرسشی است که برای افرادی که همت و نیت کارآفرینی دارند مطرح میشود و برای پاسخ به آن، تجربه و علم هر دو باید به خدمت گرفته شوند.
ازآنجاکه هیچ عمل بزرگی از انسان کوچک سر نمیزند و ریشه تمام واقعیات بیرونی در حقیقتهای درونی ما قرار دارد، بعد روانشناختی و توسعه فردی برای کارآفرینان موضوعی مهم و حیاتی است. از سوی دیگر بهکارگیری فنون برنامهریزی و مدیریت صحیح میتواند مسیر را هموار و بقا را تضمین نماید. ضرورتهای مطالعاتی برای طی درست مسیر و تصمیمگیریهای بهموقع نیز موضوعی مهم است که برای برخی کارآفرینان چالشهای اساسی را در ادامه راه به وجود خواهد آورد.
بر آن شدیم تا با ظرفیت علمی و تجربی خود و همکارانمان در حوزههای روانشناختی و توسعه فردی، رصد اثربخش مؤلفههای بازار و اقتصاد، امکانسنجیهای مالی و بازار، طراحی و توسعه ظرفیتهای مدیریتی، برنامهریزی راهبردی و
عملیاتی و بررسی زمینههای حقوقی و قانونی برای کارآفرینان همفکر و مشاور باشیم. گروه خبره و مجرب آکادمی شهر در زمینههای فردی و سازمانی در کلیه محورهای لازم برای آغاز یک مسیر در کنار و همراه کارآفرینان خواهد بود.
-2 کلینیک احیای سازمانی:
بر اساس یکی از استعارههای سازمانی، سازمانها را میتوان موجوداتی زنده و دارای حیات فرض نمود. این موجودات تنفس میکنند، تفکر میکنند، تغذیه میکنند، زایش دارند، پیر میشوند و گاهی هم میمیرند. بر این اساس جامعه متمدن هم به افراد، هم به خانوادهها و هم به سازمانهای سالم، تندرست، متفکر، زنده، پویا و بانشاط نیازمند است. سازمانهایی که سکته نکنند، به شوک نروند، سرطانی نشوند، ضربهمغزی نشده باشند و به کما نرفته باشند. در این نگاه سازمان هم تن دارد و هم روان. گاهی باید به شخصیتشان پرداخت، به هویتشان، به اعتقادات حاکم بر آنها، به رفتارهای سازمانی و به تفکرات موجود در آن.
اینها استعاره بود ولی در واقعیت امر، سازمانهای امروز کشور چه از نوع بازرگانی و چه خدماتی و چه صنعتی اعم از دولتی، نیمهدولتی و خصوصی با مشکلات و مسئلههای فراوانی دستوپنجه نرم میکنند. این مسئلهها علیرغم آموزشهای مکرر و مشاورههای متعدد گاه همچنان باقی میماند، کهنه میشود و گاهی هم کار دست همه میدهند.
اگر باور کنیم که همیشه مسئلههای پیچیده راهحلهای پیچیده ندارند و اگر باور کنیم مدیریت بیش از آنکه علم باشد، هنر و تجربه است و اگر باور کنیم که بسیاری از مسئلهها با تغییر در نگاه مدیریتی قابلحلاند آنگاه میتوانیم باهم برای تبادل تجربه و یافتن راه بهینه به گفتگو بنشینیم.
تازهترینها
- دوره آموزشی کنترل کیفیت داخلی در آزمایشگاه
- اعلام نتایج اولین مرحله آزمون آسانسور و پلهبرقی در سال 1404
- دوره آموزشی تعیین فواصل کالیبراسیون تجهیزات
- دوره آموزشی کنترل فرآیند آماری حین تولید SPC
- دوره آموزشی سیستم مدیریت کیفیت جامع TQM – کد02
- اعلام نتایج یازدهمین مرحله آزمون آسانسور و پلهبرقی در سال 1403
- دوره آموزشی سیستم مدیریت کیفیت جامع TQM
- اعلام نتایج دهمین مرحله آزمون آسانسور و پلهبرقی در سال 1403
- دوره آموزشی عدم قطعیت اندازهگیری و تضمین کیفیت نتایج آزمون
- دوره آموزشی انبارداری نوین و کنترل موجودی