توضیحات
TQM یا مدیریت کیفیت جامع عبارت است از یک رویکرد برای بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات از طریق مشارکت همه افراد در همه سطوح. تاکید عمده جنبش TQM بر این است که هر کارمند و مدیری پاسخگوی بهبود مداوم کیفیت خدمات و محصولات شرکت باشد تا خواسته های مشتریان تامین شود. سه رکن مهم فلسفه مدیریت جامع کیفیت یعنی مشتریمحوری، فرآیندگرایی و ارتقاء مستمر می باشد که هم در راس یک سازمان و هم در قاعده آن قابل درک و اجرا است.
اهداف برگزاری دوره آموزشی :
- آشنایی با کلیات و تعاریف کیفیت و مدیریت کیفیت جامع TQM
- اصول TQM
- رویکردهای مدیریت کیفیت جامع
- ابزارهای مدیریت کیفیت جامع
- طرح ریزی استراتژیک و استقرار TQM
سرفصل ها:
- منابع انسانی و مدیریت کیفیت جامع
- قواعد اصول و شیوه های اجرایی TQM
- بهبود مستمر یا کاریزن
- ارتباط کیفیت و مدیریت هزینه
- اصول مدیریت کیفیت
- رضایت مشتری
- چرخه دمینگ
- ستاد و شورای کیفیت
- حسابرسی کیفیت
- انحرافات کیفیت
- هزینه های کیفیت
- ارتباط کیفیت و بهره وری
- چالش های مدیریت کیفیت
مخاطبان:
- مدیران
- کارشناسان
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.